Redan skoltrött!

Jaha, då var den här veckan slut också. Veckan flög förbi fort som bara den, och jag var inte i Tirsta en enda dag innan lördag. Vissa dagar börjar jag 08.30, får då ta bussen 06.20 hemifrån, och kommer fem klockan 17.30. Då vill man bara sova och orkar nästan ingenting.
Jag har inte direkt bra schema. På tisdagar börjar jag 13.30, men måste ta bussen 10.20 för att det inte går någon annan så jag hinner dit i tid. Känns ganska värdelöst. Men då kan jag nog hinna rida innan skolan iallafall!

Både igår och idag har jag varit i Tirsta.
Igår så red jag en sväng på Faxnetta, hon hade bara en framsko så hon var med otaktig än vanligt! Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med den hästen, finns ingen som helst takt i henne. Faxnetta är en häst som jag ridtränar åt en gubbe med travhästar. Hon är supercharmig och hur snäll som helst, jätterolig att hålla på med faktiskt. Jag hoppas att jag hinner med henne lite mer snart, när jag blir mer van hur skolan är.

Idag så fick jag och Olina ett ryck,
Emma var på lite dåligt humör så vi bestämde oss för att städa upp i "Klubbstugan" eftersom att Emma tjatat om det i några veckor.. Vi tog fram dammsugaren, skurmoppen och började städa. Till slut blev det riktigt fint där och man kan gå utan skor!
Efter det så bestämde vi oss för att städa lite i selkammaren också, där blev det också riktigt snyggt. Man kan inte gå utan skor men nu kan man i alla fall ta sig fram där!
Olina tränade lite med Stellmagg också, hon skulle hoppa lite inför tävlingen till helgen. Efter att både hon och jag blivit lite förbannad så red hon tillslut grymt bra.
Det fick mig lite att tänka på hur mycket jag kommer att tappa i vinter, ridmässigt. Jag hoppas att jag kommer kunna hålla igång någorlunda!

Nu ska jag ta mig ett bad och sedan sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0