Lilla Saga

Emma säger att jag börjar blogga mer sällan än vad hon gör, och jag inser att hon har rätt. Så jag får väl ta och skriva ett inlägg om veckan som var då.
Andréa red Saga åt mig på måndagen, det gick skitbra och på slutet gick Saga som en gud! På onsdagen så hade jag dressyrlektion för Andréa, det var otroligt jobbigt och jag tror faktiskt att jag travade mer än vad Saga gjorde vissa stunder. Jag red utan stigbyglar i långsam trav på en volt, faktiskt väldigt mycket mer anstängade än vad det låter som! Jag tragglade lite dressyr resten av veckan och på Söndagen var det dags för hopptävling i Ånge.
Jag var inte direkt så nervös på vägen dit, eller på framridningen, men när jag stog och väntade på att få gå in på banan så blev jag jättenervös! Jag lyckades missa hinder nummer 7 så jag blev utesluten, men Saga gick otroligt bra. I Lätt C så var jag lite mer nervös innan men kunde banan. Där fick jag en rivning och ett stopp på första hindret i en kombination, för vi kom fel på det. Men jag är jättenöjd med hur bra Saga gick i Lätt D så jag kan egentligen inte klaga på något annat än att jag red dåligt i Lätt C och glömde bort vägen.

Bilder på mig finns -här- och några framåt.

Till helgen blir det tävling på Sundsvalls Fältridklubb, jag hoppas att det ska gå bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0