Strömsholm Ridgymnasium.

Jag har inte direkt haft någon blogglust på väldigt länge. Men nu kanske det är dags att ta tag i allt.

Jag har inte ridit på ett tag nu, Saga tappade skon när jag var ute och red, så jag måste slå tillbaka den också.
Ridningen går annars fint, jag väntar på en bra tävling att satsa på nu, men det är ingen lokal för stor häst för ens i maj tror jag. Men jag hoppas på att få komma ut och tävla i år, och att det ska gå bra!

Sen har jag en annan sak att berätta. Vi sökte ju gymnasium i Januari, och ska söka igen nu i April. Men mitt förstahandsval i Januari var Strömsholm Ridgymnasium i Hallstahammar och jag kom in där. Men eftersom att alla ska välja igen nu i April så kan det bli så att jag inte kommer in då, men förmodligen så är det inte så många fler som söker i April.
Det känns faktiskt väldigt jobbigt och skrämmande att det är så himla långt bort, och jag är osäker på om jag ens vågar flytta så långt! Men skolan är väldigt bra och man får möjligheter att träna för topptränare på skoltid och verkligen satsa på hästlivet och det är ju vad jag vill i grunden.
Jag tänker i varje fall testa, gå en månad eller två och kolla hur det känns.
Men usch, jag blir så nervös! Jag vill så gärna flytta hemifrån och klara mig själv, men ändå stanna och vara kvar i Tirsta.
Men jag ska prata med skolans SYV och kolla vad det blir för skola som jag får börja på om jag hoppar av Strömsholm.

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Spännande!

2010-03-28 @ 20:02:21
URL: http://mahoglunds.blogg.se/
Postat av: Magister Lollo

Jag tycker INTE att du ska hoppa av. Att gå ett ridgymnasium tror jag är en dröm för en häst/åsna-tjej som dig! ;)

2010-03-28 @ 22:08:20
URL: http://historylollo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0