Nu är det klippt.

Det vankas klipptider i stall Tirsta! Igår började vi med att klippa Saga. Hon var faktiskt snäll, men under magen så var hon lite kittlig så det var lite jobbigt för henne. Efter att vi klippt klart henne så skulle vi ta itu med Afrodite, och henne hade vi redan prövat att klippa lite innan, men hon stegrade sig bara. Så Emma hjälpte oss en liten stund men sen sa Astrid att då var det minsann dags att gå hem. Och när Astrid säger något så är det bara att hålla med! Vi fortsatte i varje fall med att klippa Afrodite. Men efter två och en halv timme så hade vi lite på bogen kvar och både vi och Afrodite var ordentligt less på allt klippande. Så vi bestämde oss för att vi skulle ta resten idag.

Sagt och gjort, idag så klippte vi klart Afrodite och sen tog vi fåret som då blev hälten så stor och nu mera ser ut som någon slags katt. Hon var väldigt lugn faktiskt, i början så fick vi hålla fast henne, men sen så stog hon själv och rörde inte en fena. Hon insåg väl att det kanske inte var så dumt att få bort all förbannad ull som hon försökt klia sig igenom.

Olina åkte till mig efter att vi varit i stallet, och jag tog och klippte henne också. Inte med klippmaskinen förståss. Det blev faktiskt toppen tycker jag. Olina och jag hann med att baka, äta mat och åka till Tirsta en sväng till innan vi tog oss an hennes hår. I Tirsta så blev det sadelprovning på Johannas nys häst som de svängde förbi med. Johanna fick låna Bestmaggans sadel, för den används inte alls längre så jag hoppas på att jag får sälja den. Jag är i stort behov av pengar just nu, tävlingssäsong och allt snart! På tal om det så måste jag beställa min licens snart. Fast nästa storhästtävlingen är ju i maj.. Så jag har ju ett tag på mig!

Kattfår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0