hästar på fel gård & massa annat

Igår så var jag och Olina i tirsta vid ett, vi vattnade hästarna och kollade om Bestmaggans vinterskor skulle passa på Saga, vilket var tveksamt. Vi gullade lite med hästarna och sen så kom Elin dit. Efter en liten stund så åkte vi hem till mig och tänkte ha en lite filmkväll. Men mitt i alltihop så kom pappa ner för trappan och sa att chefen sökte oss.
Det var ju såklart Emma och hästarna hade rymt. Så än en gång fick vi dra oss ut i kylan.
Vi for till Magnusson och red hem hästarna, Iris sprang brevid bara.
Afrodite och Ia hade stannat hemma i hagen, så vi släppte upp dem i Åsnornas hage, men Ia kan man ju inte få tag i så henne skulle vi ju valla upp, det slutade med att hon sprang med huvudet högt uppe vid Emmas hus. Jippi.
Stelfrusen var vi ju allihopa så man gruvade ju sig för att springa efter.
Tillslut så fick vi in henne i hagen och vi kunde åka hem.

På kvällen så tittade vi på lite film och framåt morgonen så somnade vi.
Vaknade efter nån timme och fixade oss lite, skulle till Sundsvall, men i köket så låg det en lapp:

Ni får inte åka till stan idag.
Det är - 30 grader
Var hemma och mys istället


Mamma

Jag ringde genast för att överklaga! Det gick igenom när jag pratade med far min så vid tjugo över tio var vi på bussen till Sundsvall.
Väl där så handlade vi lite småkraffs och sen kom vi hem.
Ja, så nu sitter vi här och gör mest ingenting.

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0