Nej usch och fy.

Idag har jag verkligen insett hur mycket jag saknar det riktiga "hästlivet".
Jag saknar att ha Saga, att vara i Tirsta varje dag hela dagen, faktiskt så saknar jag att mata Kalle på morgonen. Utan att ha några rutiner i sitt hästliv så känns det mesta ganska värdelöst. Jag har till exempel inte ridit en riktig lektion på jag-vet-inte-hur-länge.

Nu blir det mest lite ridning när det finns häst och tid över. Självklart finns det alltid djur över att rida på i Tirsta, men då ska motivationen att jobba med en åsna finnas också. Det är ju inte samma sak att ha något konkret att jobba för, ex. vinna en hopptävling eller så, som att försöka ta sig från punkt A till punkt B med en vrång åsna, även om det vissa dagar kan vara bland det bästa som finns. 

Nu måste jag sova, blir till att kliva upp klockan fem imorgon med, precis som idag. Känns toppen att gå i skola 7 mil bort.....

Här kommer lite bilder från år 2010.



Vinterbus med Saga och Afrodite.

Jag hade en svart lurvboll i hagen som väntade på mig.

Var riddare där ett tag.

Tränade stenhårt, sista tävlingen med Saga svettades jag som aldrig förr och vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0