Äntligen en vinnare!

Igår så var jag iväg på min sista tävling med Saga. Hon kändes inte så bra på framridningen, hon var lite oförsiktig, flack och slarvig. Vi började med att tävla en 90cm klass. Vi nuddade ett par hinder men fixade felfritt även fast Saga blev väldigt stark där ett tag och ville gärna springa till Stellmagg som också fick vara inne på tävlingsbanan när jag red min runda. Dubbelnolla i den klassen betydde ju att vi vann, min första vinst på min sista tävling. Kändes både bra och dåligt.

Vid ungefär 7.20 kan ni se min ritt, 90cm.


I 1m klassen så kändes hon lite bättre på framridningen, och inne på tävlingsbanan så kändes hon helt okej också. Vi fick en rivning på sista hindret i fas 1, men det var mest mitt fel. Saga tänkte hoppa stort, medans jag var lite osäker och det blev något mitt emellan.
Jag är verkligen nöjd med Saga, och att avsluta med en så bra tävling är ju otroligt bra.

Jag och Saga i klass 2, ungefär 9.00.



Nu har ju bärsäsongen börjat, jag har varit ute med Emma och Olina en gång, och då var det otroligt segplockat. Det var små bär väldigt utspridet. Vi plockade ihop knappt 20 liter tillsammans, vilket inte alls är mycket. Vi hade med oss Elsa och Mimmi, men de ägnade sig mest åt att gräva efter möss.


Pengar som växer på buskar.. Eller är det ens buskar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0