4 Augusti

Jaha, nu är det bestämt. Saga ska få flytta hem till Bollnäs i slutet av månaden. Fast än att jag varit beredd på det hela året jag haft henne så känns det sorgligt. Bara på det här året så har jag utvecklats jättemycket! I takt med Saga så har jag lärt mig nya saker och förbättrat det som jag redan kunde. Man ser ju märkbar skillnad på Sagas galopp, och min sits är ju flera gånger bättre än Augusti förra året.
I ett helt år så har jag fått ridit riktig häst! Innan har jag ju haft Bestmaggan och Rosami, inte direkt några som man kan komma särskilt långt med. Bestmaggan tävlade jag en gång med, L:D i Matfors. Då vägrade vi ut oss på tredje hindret, och med Saga så tävlade jag L:C och kom ju faktiskt fyra en gång! Vi har fortfarande några tävlingar kvar, den 14 är det hoppning i Ånge, den 22 hoppning i Matfors. Jag har även funderat på att debutera Dressyr den 28 på Åsbygden, men vi får se hur det blir. Det var ju målet som jag hade med Saga, att tävla dressyr. Men eftersom att hon blev halt i ett par veckor så kom jag ju av mig i träningen.
Men nu är vi back on track igen och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra i Ånge och Matfors. Skulle kännas toppen att avsluta med en rosett.


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Klart ni ska tävla dressyr den 28:e! Go for it!!!

2010-08-04 @ 21:27:40
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0