ett halvhjärtat försök

Hejhej,

Alla jag känner bloggar ju för fullt, så det är väll lika bra att jag börjar också.
Jag har ju försökt en gång innan men jag är ju inte så duktig på att uppdatera eller så ;)

Idag och igår har jag varit sjuk från skolan, jag är förkyld som bara den och har jätteont i halsen!
Igårkväll kände jag mig mycket bättre, så jag gick på en promenad, jag gick längre och längre,
så tillslut hade jag gått nästan till klöstre, runt östra gissjö och sen till tirsta.
När jag kom till tirsta så ringde jag Emma, jag red lite på Saga på ridbanan.
Sen for jag och Emma för att hämta hö. Riktigt jobbigt om man bara är en förkyld liten Ellen!
Emma var ju lika stark som vanligt, så det gick ju bra tillslut.
Vi matade alla djuren sen kom mamma och hämtade mig,
min förkylning hade ju bara blivit värre och jag hade jätteont i halsen.
Så jag blev ju hemma idag med.
Nu mår jag rätt bra, har ganska ont i huvudet, men det gör inte så mkt.

Sitter och läser på om marsvin just nu, ska ju ta hem fem stycken i vinter.
Jag längtar faktiskt, det var ju jättelänge sen jag hade djur här hemma.
Hade ju helst velat ha hem råttorna,
men när jag frågade mamma så skrek hon bara att hon skulle få mardrömmar och inte kunna sova om jag tog hem dom hit.

Men imorgon ska jag minsann på skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0